Wednesday, August 09, 2006

Bauhaus


Billederne er fra København Tekniske Skoles hjemmeside
Hver morgen når jeg cykler på arbejde kører jeg forbi Københavns Tekniske Skole afdelingen på Julius Thomsens Gade, Frederiksberg. Og hvor morgen nyder jeg synet at bygningen med dens skarpe kanter og store vinduer, og ikke mindst det tredimensionelle overdimensionerede skilt ved hoveddøren.


Og hvor morgen tænker jeg så, at næste gang turen går til Berlin bliver det inklusiv et besøg på Bauhaus Archiv/Museum of design(som i øvrigt har en ret flot designet hjemmeside, hvis man spørger mig). Jeg er dog ikke klar over om skolen faktisk er Bauhaus-arkitektur - hvis nogen ved det, må de meget gerne lægge en kommentar her?!


Kedeligt at tænke det samme hver morgen? Næ nej - der tager man fejl. Den ovenfor beskrevne tankerække har blot erstattet mine tanker indtil da om, hvordan det mon vil være at sidde ved det høje bord og sy uniformer, sådan som de herrer og damer på den anden side af vejen allerede er vældig godt i gang med, når jeg kommer trillende gennem Frederiksberg.

No comments: